Denenmemişliğin ardına bakmaca, düşünülmeyenin peşinden koşmaca !...
Arayış yollarında ruhunu kaybedip, sisler ülkesinde kaybolanı aramaca !...

İlk insanlar, Rüya ve RUH

Burada ki video çok enteresan aslında, gerçi böyle bir ekolde var neticede, Celal hoca çok güzel anlatıyor anlatmasınada, özellikle de "RUH" olayını anlatırken, hesap edemediği bir şey var.
İnsan sadece dışsal gözlemlediği için RUH diye bir şeyi uydurmuş olamaz.!
Ben kendimi bildim bileli hemen hemen hergün çok sayıda rüya görürüm.(24 yaşındayım) Son 2 aydır hergün yatıyorum ve bir an geliyor gözlerim kapalı ama etrafı odayı görüyorum yataktan kalkmaya çalışıyorum zor kalkıyorum ve ellerime bakıyorum, göremiyorum sonra aynaya bakıyorum beyaz ışıklar içinde zar zor görüyorum kendimi ve evde dolaşıyorum yataktaki benide hissedebilioyorum istediğim zaman da uyanabiliyorum,(haftasonu) öğle uykusuna yattığım zaman da annemler içerideyseler gidiyorum yanlarına beni göremiyorlar ama bir terslik var sanırım tamam herşey göründüğü gibi ama sanki başka boyuttaki benim evindeyim birisi bu durumumu açıklayabilir mi?

Rüya ile ilgili bir sitede biri bunu anlatmış, zaten sitede çok rüya görmekten, gerçeklik algısını yitirenlere, lucid rüya vs.e kadar pek çok hikaye var ve çoğuda gençler olmakla birlikte daha yaşlılarında yıllarca süren problemler olmuş vs.

İlk insanların veya ilkel insanların rüya görmediğini kim iddia edebilir ki?

Hatta bu konuda memeli hayvanların tamamı rüya gördüklerine hayır denmiyorken, İnsanoğlunun RÜYA gibi bir donanımı var ve üsteki genç gibi bir rüya gören ilkel insan acaba ne düşünür?

Rüya gelecekten haber verdiği gibi, zamanın ötesinden de haber verebilir, yaratıcı rüyadan ilham veren rüyaya, bazı bilimsel buluşlara kadar pek çok olayda adı geçerken, insanoğlunun RÜYA hakkında ki bilgisizliği gariptir.

Bugünün BİLİMİDE, DİNİDE rüyayı çöpe atmıştır..
Ama Bilim ve Din arasında ki yarışta da, "kim rüyayı çözerse" o da öne geçecektir bundan eminim.
Zira RÜYALAR gelecekten haberler verebilir, şuan anlaşılmayan bir olayı dank ettirebilirler vs.

Bilimsel açıdan, "bazı" buluşların altında rüyalar vardır.
Dini açıdan "bazı" peygamberlerin hikayelerinde vardır.

Özetle demek istediğim, ortada tekerlek yokken, bu rüya ile gelen görüntü olabilir mi?
Yeryüzünde tekerleğin bir örneği olmayabilir ama rüyalarda örneği olabilir?

Ortada ruh muh diye bir kavram yokken, bu da rüyada gelen veya uykuda olan olaylarla bağlantılı şekilde olabilir mi?
Neticede herşeyin ruhu olduğuna inanan şamanilik gibi bir şey var ve bunlar da olay deneyimlemek, inanmakta değil ki?
ama Celal hocanın dediği gibi hooh diye kuru bir nefese bağlamak, bugün rüya denilen şeyden bi-haber olunca, o günün insanıda yanlış değerlendirilmiş oluyor bence.

Tekerleğin icadı deniliyor mesela, belkide bunu o kıllı atalarımız rüyalarında, bir arabaya koşulmuş bir atlı olarak gördüler ve böylelikle tekerleği ve ardından arabayı icat ettiler.
Sonuçta Rüyalar ilhâmda verir, haberde verir, şifrede verir, verirde verir.

Öyle veya böyle RÜYALAR gibi bir "Sanal alemi" geçiyoruz, 3/1 zamanımızda onda geçiyor ama kullanmıyoruz, es geçiyoruz..kafa patlatmıyoruz..bence yazık oluyor.

İnsanoğlu neden uyur?
Kim bilir belkide rüya görmek içinde uyuyor olabiliriz! sadece dinlenmek için olmasa gerektir.

İnsanoğlunun ve hayatın bir gizemi varsa ve eğer böyle bir şey hâlâ tam olarak çözülmemişse, bu RÜYALARLA anca çözülür, daha doğrusu RÜYALARI ÇÖZENLER ÇÖZER diyebilirim.

Sevgiler

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Ruhun tekamülü bedenleşme,
Bedenin tekamülü de doğalaşmadır!


Copyright 2008 - 2024 🇹🇷 @Felasife | Site haritası

Mal sahibi, Mülk sahibi, hani bunun ilk sahibi!

Creative Commons Atıf 4.0 Uluslararası Lisansı