Denenmemişliğin ardına bakmaca, düşünülmeyenin peşinden koşmaca !...
Arayış yollarında ruhunu kaybedip, sisler ülkesinde kaybolanı aramaca !...

Küçük cihat

Hz.Muhammed de sadece gönüller sultanı değil, aynı zamanda bir yönetici, bir komutandı Siyasi bir karakterdi.

Ölmeden önce ölün emri, sadece sevgi dolu yüreklere değil, askerinedirde!
Size ölmeyi emrediyorum! gibide düşünün.
Evvela küçük cihat!
Sonra büyük cihat!
Olmazsa ne olur?
Temel çürük olur!

Ne ola ki "küçük cihat" denirse, olayın siyasi mücadele yönüdür. Onda da ölüm korkusu tavan yapmıştır.
Yanlış anlaşılmasın silahlı mücadele değil, kalem kağıtla, fikirle olan ilmi mücadele yönünü kastediyorum.

Muhammed çevresinde ki krallara yöneticilere de mektuplar göndermişti, İslam olun kurtulun diye. Siyasi mücadelede bu yapılabilir, yöneticiler ki Müslüman olsalarda hataları olabilir, uyarmak gerekebilir.

Ama ben 1 kişiyim, güçsüzüm vs. derseniz, mesele odur zaten, İbrahim de 1 kişiydi ateşlere de atıldı, sonuç Allah yardım etti.
Siz Allah'a (küçük cihat ile) yardım ederseniz, o da size (büyük cihatta) yardım eder... [Muhammed 7]
(Parantezleri ben ekledim, buna başka türlü bir anlamda olmaz zaten.)

Açık çek... Belki rica, belki emir, belki tavsiye, artık ne anlaşılırsa..
Bir yardım!
Bir adım atarsan, koşarak gelirim diyor. Türkçesi bu!

Ben oyum, o benim, ben var mıyım ki kelime oyunları ilede kaçılamaz,
O YARDIM İSTİYOR?
Aslında yardım da edemezsinizde, ama nedir samimiyetiniz test edilir...
Ne kadar topal karıncasınız ona bakılır...

Emin olun "o yardım etmezse" küçük/büyük cihatlardan asla geçemezsiniz.
Bu işler öyle akılla, fikirle, yok tahsille, yok mürşitle, yok terbiyeyle, yok yanarak, yok aşkla çözülemez.
ANCAK O ÇÖZER!

Bu düğümü o attıysa, çözümde ondadır, çözerse anca o çözer!

Öyleyse biz ne işe mi yarıyoruz?
O düğümün iyice karışmasını sağlıyoruzya, yetmez mi? 🤔


Not; Uzun yazılar pek okunmaz, bu meselede zaten cazip değildir. Geri kalansa, kendimden kendime nottur. 🙃

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Ruhun tekamülü bedenleşme,
Bedenin tekamülü de doğalaşmadır!


Copyright 2008 - 2024 🇹🇷 @Felasife | Site haritası

Mal sahibi, Mülk sahibi, hani bunun ilk sahibi!

Creative Commons Atıf 4.0 Uluslararası Lisansı