Denenmemişliğin ardına bakmaca, düşünülmeyenin peşinden koşmaca !...
Arayış yollarında ruhunu kaybedip, sisler ülkesinde kaybolanı aramaca !...

Hz.Süleyman ve kırlangıç

 Bir kırlangıç Süleyman Peygamber tapınağının kubbesi üstünde uçarken sevdiği bir dişi kırlangıca aşkını ilan eder. Süleyman Peygamber o esnada oradadır. Kırlagıcın sesini işitir. 

Kırlangıç şöyle di­yordu dişisine: 


Senin aşkın beni öylesine sardı ki, eğer bana şu kubbe­yi Süleyman’ın üzerine yık desen, hiç tereddütsüz yıkardım”. 

Bunun üzerine Süleyman Peygamber kuşu yanına çağırır ve ona 

Az önce sen­den işittiğim bu sözler neydi?” der. 


Kuş da ona: 

Ey Süleyman beni ce­zalandırmak için acele etme

diye karşılık verir, 

çünkü âşık öyle bir dille konuşur ki, o dili ancak deliler konuşur. Ben o kuşu seviyorum ve ona işte senin işittiğin o sözleri söyledim. Çılgın âşıkların bir yolu, bir yasası yoktur. Onların yolu aşk yoludur. Onlar aşk diliyle konuşurlar, ilim ve akıl diliyle değil


 deyince Süleyman Peygamber gülmeye başlar ve kuşa acır, onu cezalandırmaz ve serbest bırakır. 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Ruhun tekamülü bedenleşme,
Bedenin tekamülü de doğalaşmadır!


Copyright 2008 - 2024 🇹🇷 @Felasife | Site haritası

Mal sahibi, Mülk sahibi, hani bunun ilk sahibi!

Creative Commons Atıf 4.0 Uluslararası Lisansı